Am un pachet de trei abonamente la același operator: două de voce și unul de date (internet mobile pentru calculator). Am încheiat la vremea respectivă un contract pe 2 ani, una din condiții (probabil comună tuturor contractelor indiferent de operator) fiind că nu pot schimba nici unul din abonamente cu unul inferior ca valoare pe durata contractului.
După câteva luni, am schimbat abonamentul de date inițial de 10€ cu unul de 15€, pentru că aveam nevoie de mai mult trafic. Începând de acum 1 lună, nevoia de trafic mobil s-a diminuat drastic; în consecință, plăteam prea mult pentru ce consumam. Încep să sun la departamentul de relații cu clienții; după vreo trei convorbiri, același răspuns: “abonamentul de 10€ nu mai este în ofertă, iar cel actual de 9€ este mai mic decât cel cu care ați încheiat contractul, deci nu vă putem trece la un abonament mai mic de 15€”.
Conform contractului aveau dreptate. Totuși mi se părea o situație în care trebuiau să dea dovadă de flexibilitate. Am fost într-un magazin de-al lor cu un discurs frumos despre flexibilitatea care trebuie să se manifeste nu numai la sfârșitul perioadei contractuale. Cam același răspuns: noi vă înțelegem, dar nu vă putem ajuta! Poate că nemulțumirea mea deja evidentă pentru oricine l-a făcut pe respectivul să spună: “puteți depune o sesizare scrisă dacă doriți …”.
Adică un fel de plângere. Zis și făcut: transcriu discursul despre flexibilitate, semnez și-l depun.
Peste 5 zile primesc un SMS: “Sesizarea dvs. a fost rezolvată în mod favorabil”!